Condiții de participare excursii externe cu transport autocar și avion

Informatii utile referitoare la transportul cu autocarul

Turistii au obligatia sa se prezinte la locul de imbarcare cu minim 20 minute inainte de ora inscrisa pe voucher pentru plecare sau transfer. Locurile in autocar au fost prealocate la momentul rezervarii, pasagerii au obligatia sa ocupe doar locul inscris pe prezentul voucher. Turistii au obligatia de a mentine curatenia in autocar pe tot parcursul excursiei. In autocar nu este permis fumatul, consumul de bauturi alcoolice si produse alimentare. Buzunarul de plasa din fata scaunului dumneavoastra este destinat pastrarii de pliante, brosuri sau harti. Va rugam sa nu pastrati aici sticle de plastic sau obiecte voluminoase. Sticlele de plastic, bagajele de mana sau alte obiecte voluminoase se depoziteaza in spatiul special amenajat, deasupra scaunelor.

Informatii utile referitoare la zborul cu avionul

Compania/companiile aeriene care opereaza zborurile din pachetul de servicii pot aduce diferite modificari zborurilor contractate, in functie de conditiile obiective din perioada de operare, pana la momentul plecarii pentru zborul/zborurile de dus sau dupa momentul plecarii pentru zborul/zborurile de intors. Agentia organizatoare va informa pasagerii directi respectiv agentiile revanzatoare asupra eventualelor modificari survenite independent de vointa sa si nu va fi raspunzatoare de eventualele inconveniente aparute. Alocarea locurilor in avion se face de catre ghiseul de check-in din aeroport in functie de ordinea sosirii pasagerilor. Pentru destinatiile europene, de regula, limita de bagaje de cala este de 20 kilograme si 6 kilograme pentru bagajul de mana, dimensiuni: 55cm x 40cm x 20cm. Depasirile de limita de greutate se achita separat pe aeroport. Mai multe informatii gasiti pe site-ul companiei aeriene sau in agentia de turism. Femeile care sunt insarcinate in peste 6 luni, au nevoie de un certificat medical cu acordul medicului de a calatori cu avionul. Compania de zbor si echipajul de bord isi rezerva insa dreptul de a decide daca permit sau nu imbarcarea persoanelor cu sarcina avansata (ultimele 2-3 luni). Pasagerii care sufera de boli contagioase nu pot calatori cu avionul. Personalul aeroportuar si de bord isi rezerva dreptul de nu permite imbarcarea respectiv de a dispune debarcarea persoanelor in cauza. Dupa aterizarea pe aeroportul de destinatie, pasagerii se vor prezenta mai intai la ghiseul Control pasapoarte, dupa care isi vor recupera bagajele din locul special amenajat. Daca atunci cand ajungeti la destinatie observati ca aveti probleme in gasirea bagajului depus la biroul de check-in la imbarcare, va rugam nu parasiti aeroportul, ci depuneti o sesizare la biroul de reclamatii existent la terminal.

Informatii utile

  1. Conform noii legislatii privind transportul de pasageri pe drumurile din tarile Comunitatii Europene, timpul obligatoriu de stationare al autocarului este de 9-11 ore intr-un interval de 24 ore si o zi intreaga la fiecare ciclu de 7 zile.  Programul turistic in fiecare dintre zile va incepe dupa consumarea timpului obligatoriu de odihna al conducatorilor auto. Datorita restrictiilor de circulatie in marile orase, autocarele nu au voie sa intre in incinta sau in apropierea anumitor obiective turistice.
  2. Clasificarea pe stele a hotelurilor este cea atribuita de oficialitatile locale. Ca atare, facilitatile comune si cele ale camerelor sunt conforme cu standardele locale. Distributia camerelor la hoteluri se face de catre receptiile acestora. Problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolva de catre turist direct la receptie, asistat de insotitorul de grup.
  3. Agentia nu raspunde in cazul refuzului autoritatilor de la punctele de frontiera de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraseasca teritoriul propriu.
  4. Deoarece Cardul European de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS) asigura numai accesul la tratamente medicale de urgenta efectuate in sistemul public de sanatate din tarile UE si Elvetia trebuie incheiata asigurarea medicala (valabila si in afara UE) deoarece:
    a) permite accesul si la serviciile clinicilor si spitalelor private (majoritare in comparatie cu sistemul public);
    b) suporta cheltuielile de spitalizare, de repatriere medicala cu ambulanta terestra (aeriana) si de repatriere in caz de deces;
    c) asista si tine legatura (24 ore din 24) in strainatate cu asiguratul.
  5. Agentia de turism organizatoare isi rezerva dreptul de a efectua modificari programului, in anumite conditii obiective (efectuandu-l in integralitatea lui) si a serviciilor (autocar, hotel, restaurant etc.), oferind servicii similare.
  6. Grup minim 40 turisti. Anularea excursiei datorita nerealizarii grupului minim implica informarea turistului cu cel putin 15 zile calendaristice inaintea plecarii.
  7. Camerele cu 3 paturi (triple) se asigura pentru 2 adulti si un copil sau pentru un adult si doi copii si sunt:
    a) cu 3 paturi de acelasi fel sau
    b) cu 2 paturi de acelasi fel si unul pliant sau
    c) cu un pat matrimonial si unul normal sau pliant. Structura camerelor triple se stie numai la fata locului.
  8. Copiii minori (sub 18 ani) pot iesi din tara daca:
    a) sunt insotiti de ambi parinti;
    b) sunt insotiti de un parinte care are acordul notarial sau cerificatul de deces al celuilalt ori hotarare judecatoreasca definitiva de incredintare a copilului etc.;
    c) sunt insotiti de un insotitor care are asupra sa propriul certificat de cazier judiciar si declaratiile notariale ale celor doi parinti in care sa fie mentionata si perioada excursiei;
    Obs.: nerespectarea celor de mai sus duce la oprirea in frontiera romana a copiilor, caz in care agentia de turism nu raspunde de consecinte. Detalii pe www.politiadefrontiera.ro.
  9. Agentia de turism nu este raspunzatoare in cazurile de forta majora sau in unele imprejurari pe care nici agentia de turism, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita. De asemenea, situatiile cum ar fi grevele, blocarea traficului (auto, feroviar, aviatic, naval), cutremurele, fenomenele meteo deosebite etc., nu obliga agentia de turism la despagubiri sau compensatii pentru serviciile nerealizate.
  10. Pe durata circuitelor, sosirea la cazare se face de regula seara, putand aparea intarzieri datorita conditiilor de trafic, vreme etc. Orele de sosire la cazare variaza de la o zi la alta, in functie de programul turistic. Agentia nu se face raspunzatoare pentru nerespectarea sau intarzierea programului turistic datorita conditiilor de trafic (ambuteiaje, inchiderea sau schimbarea anumitor sectoare de drum etc.), a vremii, a vamilor sau a indisciplinei anumitor turisti (intarzieri, atitudini ofensatoare sau ostile fata de ghizi, conducatorii auto etc.).
  11. In pretul excursiei nu sunt incluse intrarile la obiectivele turistice vizitate, daca nu este precizat altfel. Se recomanda ca la inscrierea in excursie sa se incheie si asigurarea facultativa storno, care presupune rambursarea de catre asigurator a sumelor avansate in cazul retragerii din anumite motive specificate in polita de asigurare.
  12. Conform legilor internationale, doar ghizii locali au dreptul sa ofere servicii in interiorul muzeelor, monumentelor, asezamintelor de cult etc. Astfel, ghizii romani vor oferi explicatii turistilor doar in afara obiectivelor turistice, ghidajul cu ghizi autorizati locali, acolo unde nu sunt prevazuti in program, putand fi posibil doar daca grupul de turisti consimte la angajarea acestora. Vizitarea muzeelor, datorita intereselor si gusturilor diferite ale turistilor, se face individual, cu stabilirea in prealabil de catre ghid a locului si orei de intalnire cu grupul. Anumite obiective turistice incluse in program pot sa-si modifice orarul de vizitare fara instiintare prealabila.
  13. Este foarte important sa purtati imbracaminte decenta in timpul vizitelor la monumentele religioase, altfel veti fi opriti la intrare – pantaloni lungi, bluze cu maneca lunga sau esarfe care sa acopere decolteurile si mainile. Incaltamintea trebuie sa fie foarte comoda pentru ca veti merge mult pe jos.
  14. Prezentul program si conditiile de participare la excursii, fac parte integranta din Contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

Măsuri speciale pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2

Aceste măsuri se fac cu respectarea ORDINULUI Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi a Ministerului Sănătăţii nr. 984/829 din 15 mai 2020, privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul virus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul transporturilor, pe perioada stării de alertă (publicat in M.O. nr. 404/16 mai 2020).

  • La urcarea în autocar sunt montate dozatoare cu soluții dezinfectante. Pasagerii trebuie să se dezinfecteze pe mâini la urcarea în autocar dar şi după fiecare pauză. Urcarea în autocar se va face prin uşa din faţă, iar coborârea se face prin uşa din spate, cu respectarea distanţei în pauzele din tranzit. Se va evita aglomeraţia la îmbarcare/debarcare, pasagerii trebuind să respecte o distanţă de siguranţă minimă unul faţă de celălalt.
  • La urcare se va efectua termoscanarea pasagerilor cu termoscaner cu infraroşu fără contact (maxim admis 37,3 grade).
  • Purtarea măştii este obligatorie (cade în sarcina pasagerului), pentru accesul la bordul vehiculelor de transport pasageri, precum şi pe toată durata călătoriei.
  • Se va efectua obligatoriu curățenia și dezinfecția mijlocului de transport înainte de plecarea în cursă. Aceasta dezinfectie se efectueaza pe baza de contract încheiat cu S.C. TRANSPORT PUBLIC S.A. Va fi evitată măturarea uscată și alte acțiuni mecanice pe suprafețe potențial contaminate, pentru a reduce posibilitatea de dispersare a virusului. Se vor utiliza în schimb metode de curățare umedă.
  • Conducătorul auto va fi dotat cu mască de protecție, mănuşi şi cască de protecţie şi va evita interacţiunea socială. Conducătorii auto sunt instruiţi pentru cunoaşterea condiţiilor speciale de asigurare a siguranţei circulaţiei în condiţii COVID-19.
  • Conducătorii mijloacelor de transport au obligația de a păstra distanța socială în timpul pauzelor și perioadelor de repaus pe drum, evitându-se contactele cu alte persoane (șoferi, pasageri, persoane adiacente parcursului etc.).

Efectuarea plăţii de către turist implică automat acceptarea Condiţiilor generale de transport cu autocarul.


Comments are closed.

Back to Top ↑